Stadhouderspark - Verkeersontsluiting

Image

 

Plangebied

Verkeersontsluiting

Onze bedenkingen

Toelichting op onze bedenkingen

Zienswijze aanleg Ontsluitingsweg

Zienswijze Bestemmingsplan

Beroepschrift Raad van State
   
   
   
 
vergroting
In noordelijke richting
 
De noordelijke ontsluitingsweg vormt de nieuwe verkeersontsluiting voor Vught-Noord en ontsluit dus een groter gebied dan alleen de nieuwbouwlocatie. Uiteindelijk takt deze weg aan de andere kant van het spoor aan op een rotonde. Vanaf deze rotonde zijn verbindingen in de richting van het centrum van Den Bosch, en via de Randweg Den Bosch naar de A2 en de A59 naar Waalwijk. Deze verbinding vervangt de huidige gelijkvloerse spoorwegovergang aan de Loonsebaan. Die wordt opgeheven en vervangen door een tunnel voor langzaam verkeer.
 
In zuidelijke richting
 

Aan de andere kant sluit de noordelijke ontsluitings-weg aan op de Loonsebaan. Vanaf dat punt is een verbinding via Zonneweilaan-Lekkerbeetjenlaan naar de aansluiting op de N65 bij Craaijenstein. Dit vormt de ontsluiting in de richting van het centrum van Vught en in de richting van Tilburg. In de plannen gaat de gemeente ervan uit dat de Kampdijklaan wordt aangesloten op de noordelijke ontsluitingsweg. De Loyolalaan krijgt alleen een verbinding met het nieuwe plangebied voor langzaam verkeer.

Door de aanleg van de Randweg Den Bosch wordt een groot deel van het sluipverkeer al voorkomen. Voornamelijk verkeer dat vanaf de N65 naar Waalwijk wil, maakt nu nog veel gebruik van sluiproutes. Hiermee wordt het knelpunt bij het Heetmanplein vermeden. Indien echter blijkt dat sluipverkeer via de Loonsebaan toch tot ongewenste situaties leidt, dan zal de gemeente passende maatregelen nemen. Hierbij heeft ze de bereidheid uitgesproken om indien nodig zelfs de meest extreme maatregel toe te zullen passen, zijnde een knip in de Loonsebaan ergens tussen de Boslaan en de noordelijke ontsluitingsweg.

Bron: Gemeente Vught

 

 

 

 

 




 

 





 


 

Autostructuur groot